04-7400500 Ahad-Khamis: 8.00pg-5.00ptg

HEBAHAN ( 8 hebahan)

  • Perubahan Waktu Operasi Kaunter Kutipan SADA
  • 2022-04-04

    Bermula 4 April 2022 hingga 2 Mei 2022
  • Fail : Perubahan Waktu Operasi 1.png

  • Penutupan Pejabat Pengurusan Sada Wilayah Utara 2 (Pentadiran), Pekan Jitra 2, Jitra, Kedah
  • 2022-02-28

    Untuk makluman, Pejabat Pengurusan Sada Wilayah Utara 2 (Pentadiran), Pekan Jitra 2, Jitra, Kedah akan ditutup sementara pada 28 Februari 2022 (Isnin) untuk memberi laluan kepada kerja-kerja sanitasi dalaman. Sebarang pertanyaan dan informasi boleh dibuat melalui e-mel aduan SADA di aduan@sada.com.my atau melalui aplikasi Whatsapp rasmi SADA di talian 011-65210500. Segala kesulitan amat dikesali.

  • Penutupan Pejabat Pentadbiran Sada Yan & Kaunter Kutipan Hasil (Wilayah Utara 1)
  • 2022-02-26

    Untuk makluman, Pejabat Pentadbiran Sada Yan & Kaunter Kutipan Hasil (Wilayah Utara 1) akan ditutup sementara pada 27 Februari 2022 (Ahad) dan 28 Februari 2022 (Isnin) untuk memberi laluan kepada kerja-kerja sanitasi dalaman. Sebarang pertanyaan dan informasi boleh dibuat melalui e-mel aduan SADA di aduan@sada.com.my atau melalui aplikasi Whatsapp rasmi SADA di talian 011-65210500. Segala kesulitan amat dikesali.

  • Penutupan Pejabat Pentadbiran Kota Kenari (Sada Wilayah Selatan)
  • 2022-02-23

    Untuk makluman, Pejabat Pentadbiran Kota Kenari (Sada Wilayah Selatan) akan ditutup sementara pada 24 Februari 2022, Khamis untuk memberi laluan kepada kerja-kerja sanitasi dalaman. Sebarang pertanyaan dan informasi boleh dibuat melalui e-mel aduan SADA di aduan@sada.com.my atau melalui aplikasi Whatsapp rasmi SADA di talian 011-65210500. Segala kesulitan amat dikesali.

  • Penutupan Pejabat Operasi SADA Wilayah Langkawi
  • 2022-02-15

    Untuk makluman, Pejabat Operasi SADA Wilayah Langkawi akan ditutup sementara pada 16 Februari 2022, Rabu untuk memberi laluan kepada kerja-kerja sanitasi dalaman. Aduan bekalan air boleh dibuat melalui e-mel aduan SADA di aduan@sada.com.my atau melalui aplikasi Whatsapp rasmi SADA di talian 011-65210500. Segala kesulitan amat dikesali.

  • PERMOHONAN PERMIT SECARA DALAM TALIAN (ONLINE MELALUI SISTEM eCLAPS
  • 2021-08-25

    Berkuat kuasa 13 Oktober 2021, tukang paip yang ingin mendapatkan Permit IPA Jenis A1 atau Permit IPA Jenis A2 (Permit A2) dikehendaki memohon secara dalam talian (online) melalui sistem eCLAPS (Centralised Lisence And Permit System) yang boleh dicapai melalui laman sesawang SPAN www.span.gov.my . Ciri-ciri utama sistem ini ialah:

    a. Permohonan dibuat secara dalam talian sepenuhnya oleh tukang paip termasuk pengemukaan dokumen sokongan;
    b. Pembayaran fi proses dan fi pemberian dibayar bersekali secara dalam talian semasa memohon. Resit bayaran boleh dicetek sendiri oleh pemohon; dan
    c. Pemohon boleh mencetak sendiri sijil permit yang dilengkapi dengan kod QR setelah permohonan diluluskan. Kad tukang paip tidak lagi dikeluarkan oleh SPAN.

    Permohonan Permit A1 atau A2 secara manual hanya akan diterima oleh Agensi Perakuan di negeri-negeri yang berkenaan sehingga 30 September 2021. Untuk makluman dan perhatian tuan/puan, Permit A1 dan Permit A2 tidak dapat diproses bagi tempoh 1 Oktober 2021 sehingga 12 Oktober 2021 (tempoh peralihan) dan permohonan boleh dikemukakan menerusi eCLAPS bermula 13 Oktober 2021.

    Untuk Sebarang pertanyaan berhubung perkara ini, sila hubungi Pejabat SPAN Wilayah/Cawangan yang berdekatan atau hubungi talian 03-83179500 atau email permitguery@span.gov.my

  • PROGRAM PEMAKLUMAN SMS KEPADA PENGGUNA DOSMETIK (T1) BERSTATUS ACTIVE DAN REMINDER ISSUED FASA 2
  • 2021-07-09

    SEPANJANG PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN (PKP), SATU PROGRAM PEMAKLUMAN TELAH DILAKSANAKAN DIMANA PENGGUNA - PENGGUNA DOMESTIK (T1) AKAN MENERIMA MESEJ PESANAN RINGKAS (SMS) YG BERTUJUAN UNTUK MENARIK PERHATIAN PENGGUNA UNTUK MEMBUAT BAYARAN BIL AIR SECARA ATAS TALIAN (ONLINE).

    PENGGUNA AKAN MENERIMA PESANAN RINGKAS DARIPADA NOMBOR 04-7001397 SEPERTI BERIKUT :-

    "SADA: AKAUN ANDA MEMPUNYAI TUNGGAKAN, JELASKAN BAYARAN UTUK ELAK PEMOTONGAN. LAYARI FPX.SADA.COM.MY UNTUK KETERANGAN LANJUT. ABAIKAN JIKA TELAH MEMBUAT BAYARAN"

  • RUNDINGAN AWAM CADANGAN PELARASAN KADAR PERKHIDMATAN BEKALAN AIR NEGERI KEDAH
  • 2021-05-16

    Untuk makluman , Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) sedang mengumpul maklumbalas daripada pengguna mengenai Rundingan Awam Cadangan Pelarasan Kadar Perkhidmatan Bekalan Air Negeri Kedah yang sedang dijalankan ketika ini. https://www.span.gov.my

    Sehubungan itu, bagi mana - mana pengguna yang berminat untuk menyertai rundingan tersebut, sila klik pada pautan yang disediakan.

    Sekian terima kasih.
    penyelenggaraan